Foto: Morgan Grip

Tack, nu ska vi bli ännu bättre!

Vi är glada och tacksamma över resultatet vid den kundundersökning som genomfördes på vår webb i vinter. Den visar att våra kunder är nöjda överlag, och vi fick ta del av flera bra åsikter och konstruktiva förslag. Nu har vi tagit till oss dessa och jobbar vidare, bland annat med att förbättra Mina Sidor.

– Inloggningen blir säkrare och kommer framledes att ske via bank-id för att möta kraven som den nya Dataskyddsförordningen GDPR medför. GDPR träder i kraft den 25 maj 2018. Vidare jobbar vi på att förbättra förbrukningshistoriken visuellt genom tydligare grafik, något som våra kunder efterfrågat säger Katarina Frank, kundserviceansvarig hos Fyrfasen Energi.

Det märks också att många kunder har svårt att skilja på elhandelsföretag (Fyrfasen Energi) och elnätsföretag (t ex Härjeåns och BTEA). Enkelt uttryck kan man säga att elnätsföretaget äger elnätet, medan Fyrfasen levererar el i nätet. 

– Fyrfasen Energi har ett väl utbyggt faktureringssystem och vår kundservice fakturerar elnätsavgiften på uppdrag av en del elnätsföretag. För att spara miljö och göra det bekvämt för kunden kommer debiteringen från oss och debiteringen från elnätsföretaget på samma faktura. Jag kan förstå att det kan uppfattas som en och samma betalningsmottagare, men elnätsavgiften går direkt vidare till elnätsföretaget som är vår kund och uppdragsgivare, säger Katarina. 

– Vi vill tacka alla som tog sig tiden att svara på vår enkät. Då vi alltid vill ha en dialog med våra kunder går det naturligtvis bra att höra av sig till kundservice om man har tankar, frågor och funderingar. Vi jobbar ständigt på att bli bättre, avslutar Katarina.