Stäng

Hitta snabbt

Vanliga söktermer

strömavbrott
anvisat pris
schysst elhandel
köpa solceller

Fyrfasen är ett av Sveriges mest omtyckta energibolag

Under våren genomförde vi, tillsammans med det oberoende undersökningsföretaget TMJ Group AB, en omfattande kundnöjdhetsundersökning. Vi är stolta över att kunna berätta att vi inom Härjeånskoncernen kom på andra plats och därmed har näst nöjdast kunder bland de 90 energibolag som deltog i undersökningen.

Vad våra kunder säger om oss

Under telefonintervjuerna fick våra kunder berätta hur nöjda de är med oss utifrån olika frågeställningar. Här är några av deras kommentarer:

  • “Jag har blivit så väl mottagen när jag har ringt upp dem för att prata om el. De är verkligen jättetrevliga.”
  • “Det är tillgänglig och kunnig personal på Fyrfasen.”
  • “Jag har fått bra pris i mitt elavtal, de agerar trovärdigt som bolag.”
  • ”Det var mågens morbror som rekommenderade Fyrfasen. Och vi har varit oerhört nöjda med dem som elleverantör.”

Så kan vi bli ännu bättre

Vi gläds oerhört över resultatet och de goda betygen vi fått. Samtidigt ser vi möjligheter att bli ännu bättre. Våra kunder har gett oss värdefull feedback om att vi kan informera mer om våra produkter och tjänster, samt skapa tydligare och mer användarvänliga digitala plattformar för att enkelt kunna hitta rätt information.

– Att för första gången delta i denna typ av undersökning var lärorikt och vi är oerhört stolta över en så god placering. Nu påbörjar vi arbetet med att identifiera områden vi kan utveckla ytterligare, säger Joakim Wendler, affärsområdeschef på Fyrfasen.

Så genomfördes undersökningen

TMJ Group, specialister inom energibranschens samtliga affärsområden, genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar. Den aktuella undersökningen genomfördes med telefonintervjuer av 602 slumpmässigt utvalda kunder från Fyrfasens kundregister. Nöjdhetsindex baseras på 10 viktiga frågor för kunderna och presenteras på en skala från 0 till 100. Totalt deltar omkring 90 energibolag i TMJ Groups undersökningar, vilket möjliggör benchmarking och jämförelser inom flera områden. För att respektera företag med lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör TMJ Group aldrig ett enskilt företags index utan låter varje företag själva välja om de vill dela sitt resultat.

Under våren genomförde vi, tillsammans med det oberoende undersökningsföretaget TMJ Group AB, en omfattande kundnöjdhetsundersökning. Vi är stolta över att kunna berätta att vi inom Härjeånskoncernen kom på andra plats och därmed har näst nöjdast kunder bland de 90 energibolag som deltog i undersökningen.

 

Publicerad 29 maj 2024

Se också

På en elmarknad där priserna präglas av alltmer oförutsägbarhet växer möjligheterna för nya produkter fram. Nyligen lanserade Fyrfasen ett elavtal som ska ge kunderna förutsättningar till ett mer jämnt och förutsägbart elpris över hela året.

Stort intresse för Fyrfasens nya elavtal

2024-07-22

Låga elpriser – läge att binda elpriset?

2024-06-02

Hållbara elavtal för fjällens skull Fyrfasen

Läget på elmarknaden maj

2024-05-06